18. 11. 2017

6. března 2018 v 22:01 | BG |  Vývojové fáze
V dnešní etapě došlo k zásadnímu zlomu. Uveřejnil jsem schéma, čili od této chvíle budou jednotlivé lokality, na nichž jsem pracoval, konkrétněji specifikovány pomocí čísla zastávky.


Z úvodu vyplývá, že se mohu já i čtenáři orientovat po městě a více idenfitikovat lokality, ve kterých jsem pracoval. Obyčejně by toto schéma bylo mnohem propracovanější, ale z úsporných důvodů a také z důvodu přehlednosti jsem vytvořil toto skromné schéma, kde jsou vyznačeny zastávky a tramvajové, trolejbusové a autobusové tratě, prozatím bez rozlišení linek a názvů zastávek samozřejmě. Názvy zastávek jsou závislé na jednotlivých lokalitách a ty budou pojmenovány po dokončení mapy aglomerace, která je poměrně náročná. Trasy jsou koncipovány tak, aby zde docházelo k minimálním souběhům a jednotlivé trakce si tak nebudou konkurovat. Ze schématu je zřejmé, že páteří je tramvajová doprava, kterou budou obsluhovat dvě linky, to je možné vyčíst ze schématu i bez výpočtů a nějakého dlouhého přemýšlení. Návrh počítá s těmito tramvajovými linkami, pracovně označenými písmeny:
  • linka A: mezi zastávkami č. 61 a 28,
  • linka B: mezi zastávkami č. 2 a 87.
Autobusové linky jsou po několika změnách též definitivní a také budou dvě:
  • linka C: mezi zastávkami č. 112 a 123,
  • linka D: mezi zastávkami č. 38 a 92.
Zde toto plánování s ohledem na rozdělení trakce zatím končí. Drtivou většinu dopravních výkonů budou zajišťovat trolejbusy, o jejichž linkovém vedení rozhodne počet obyvatel, jejich hybnost a poptávka. Prozatím ani nemohu tušit, kolik jich bude. Schéma se postupem doby samozřejmě bude rozšiřovat a každou další verzi uveřejním.

Všechny zmiňované soubory budou ukládány v tomto speciálním článku.

Kromě toho jsem se dnes věnoval i samotné výstavbě města a zbývající infrastruktury. Hlavní změnou je přeložení komunikace mezi zastávkami č. 101 a 103. Před časem jsem psal o tom, že výhodnější by bylo, kdyby dvouproudá silnice nadjížděla tu čtyřproudou. Dlouho jsem se tomuto nápadu bránil, ale pak jsem po rozšíření trolejbusové sítě, které mělo za následek dnešní zveřejnění schématu, uznal za vhodné, když tuto myšlenku realizuju. Tím impulsem byla právě trolejbusová trať k hvězdárně na kopci u těchto zastávek. Trať totiž křižuje onu čtyřproudou komunikaci, která by v původním návrhu měla příliš velké stoupání. Trolejbusy po ní sice nejezdí, ale mělo to zásadní vliv k okolnímu terénu. S hvězdárnou u zastávky č. 126 na toto místo jsem opravdu počítal, ale dosud jsem si nebyl jistý, zda k ní pojedou trolejbusy nebo autobusy. Vzhledem ke sklonu vozovky jsem se rozhodl pro trolejbusy, což si vyžádalo další změnu projektu. Autobusová linka, která byla dosud projektována mezi zastávkami č. 112 a 118, tedy bude jezdit přes závlek ke hlavnímu nádraží do Drahoměřic. V souběhu s trolejbusem tak bude na 6 zastávkách.

Autobus jsem ke hvězdárně vyměnil za trolejbus. Nastala ovšem otázka, kde se bude obracet v případě nízké poptávky, protože je zřejmé, že trolejbusová linka v intervalu menším než 15 minut nebude se stejnou frekvencí zajíždět ke hvězdárně, kde není žádná jiná stavba. Proto jsem u zastávky č. 5 vybudoval menší administrativní centrum, u něhož se budou nepokračující trolejbusy obracet. Díky tomu prošlo sídliště mezi zastávkami č. 125 a 5 zásadní proměnou.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama