30. 12. 2017

28. března 2018 v 18:20 | BG |  Vývojové fáze
Během počínající elektrifikace se část Lochně v Ryšavě velmi výrazně proměnila. Ale kromě obligátní stavební etapy ještě uvedu, co se bude v příštím roce odehrávat.


Vývojová fáze se dnes točila více okolo úprav okolí než okolo trolejového vedení. Důležitým prvkem především bylo veřejné osvětlení, které bude projektováno jinak, než jak jsem dříve uváděl. Mám ještě v paměti, kdy jsem osazoval stožáry pro veřejné osvětlení v Klečanech na sídlišti Ryzec. Tehdy jsem vzdálenosti stožárů přizpůsoboval tomu, aby se jednotlivé světelné kužely protínaly. Ale postupem doby jsem usoudil, že tyto krátké vzdálenosti jsou nereálné. Během pokračujících prací na projektu výstavby trolejbusové trati, který skutečně existuje, jsem došel k názoru, že záleží především na svítidlech. Jinak mohou být stožáry veřejného osvětlení zhruba 20 až 25 metrů od sebe. V tomto duchu jsem projektoval i část Lochně, která je dnes v dokončena v rozsahu větším než sídliště Ryzec v Klečanech. Kromě toho byly na pořadu dne i chodníky a podélná stání, kterých nebude mnoho.

V tuto chvíli jsou dokončeny prakticky všechny vzdálenosti mezi jednotlivými stanovišti zastávek na trolejbusové i tramvajové síti. Z toho vyplývá, že tak mohu vytvořit objem linek, který nakonec podlehne redukci a třídění dle intenzit proudů cestujících. Jenže nechci nic uspěchat, rád bych vytvořil linky s již konkrétními názvy zastávek. Tyto názvy však musejí vzejít z pojmenovaných ulic. Pojmenované ulice však ještě nemám, neboť není nakreslena mapa. Něco takového si zatím můžu dovolit v Klečanech, které jsou jako samostatná obec uzavřeny a všechny ulice jsou hotové. Drtivá většina Ryšavy však už zastavěna je, takže v příštím roce bych se chtěl zaměřit na kreslení mapy a poté na dopravní obslužnost Ryšavy a Klečan, které budou vzájemně propojeny trolejbusovou dopravou.

Drobné změny se chystám provést i v blogu, který celý projekt prezentuje a informuje o veškerém dění v aglomeraci. Doposud to byly jen fotografie a články jednotlivých etap. Uvažuji mimo jiné o zveřejnění souboru CDP, který bude volně ke stažení. K němu bude přidružen seznam součástí, z nichž bude celá aglomerace složena. Na to bude založena speciální sekce. Založeny budou také sekce, které se budou týkat dopravní obslužnosti nebo osobností, jejichž jména ponesou ulice v celé aglomeraci. Dopravní obslužnost pak bude mít technologickou část a část pro cestující veřejnost. Technologická část bude vycházet zejména z mé disertační práce, a tak veřejně zpřístupním návod na to, jak efektivně vytvořit dopravní systém ve vytýčené oblasti od začátku do konce, tedy od zjišťování přepravní poptávky přes ladění časových poloh spojů až po prezentaci veřejné dopravy. Uvedené poznatky se budu snažit podle úrovně vědeckého poznání aktualizovat a o těchto aktualizacích budu informovat v jednotlivých vývojových fázích.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama