13. 4. 2018

14. června 2018 v 22:14 | BG |  Vývojové fáze
V nově budované oblasti daleko od Ryšavy a Klečan jsem se rozhodl změnit situaci u přednádraží a změnit průjezdnou zastávku za obousměrnou trolejbusovou smyčku. Do schématu také přibyly další názvy některých zastávek.


Myšlenka z minulé etapy ve mně hlodala sice krátkou chvíli, ale velmi intenzivně, že jsem se rozhodl již postavenou situaci změnit. Naštěstí to nebyly nijak velké zásahy. Znamená to, že se situace před nádražím změní v obousměrnou trolejbusovou smyčku. Původní průjezdnou zastávku jsem ponechal v jejich místech, ale odsunul jsem obchodní pasáž a parkoviště. Z toho vyplývá, že smyčka za tímto parkovištěm byla z nedostatku místa samozřejmě zrušena. Navíc už vlastně ani nebyla potřeba. Trolejbusy se tedy mohou na této smyčce obracet ze všech směrů.

Jak je vidět z přiložených fotografií, trochu jsem se inspiroval vlastním výtvorem z původního projektu Bronislavic. A dopravní situace velmi připomíná princip obratišť nového terminálu na hlavním nádraží v Pardubicích, které bylo zprovozněno v létě 2017. Ano, inspirace pochází i odtud, ale prvotní byl nápad z Bronislavic. Pardubický terminál je přece jen trochu větší a navíc disponuje dvěma předjízdnými stopami. Provedl jsem zkušební zatížení a na každou stopu se vejdou 4 kloubové trolejbusy. Autobusová doprava bude v tomto horském pásmu zcela vyloučena. Měl jsem ještě nápad, že středem tohoto obratiště provedu i tramvajovou trať, aby byly zastávky co nejblíže u sebe, ale z technických důvodů jsem od této myšlenky upustil. Při elektrifikaci by mi totiž dělala problém proudová křížení mezi trolejbusovou a tramvajovou tratí. Systém křížení trolejbusových stop je na obou koncích obtížný a bojím se, že i mimo tramvaj budu mít problémy s elektrifikací.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama