22. 4. 2018

21. června 2018 v 22:07 | BG |  Vývojové fáze
Od poslední etapy jsem stále přemýšlel nad Drahoměřicemi v Ryšavě. I když jsem byl v prvních chvílích velice překvapen, jak kopírování objektů funguje, stále to není to sídliště, na které jsem z velkých měst zvyklý. A postupem doby jsem přišel na to, čím to je. Tyto důvody se odrážejí od pokroucené reality.


S reálnou situací můj problém souvisí velmi. Současná sídliště jsou totiž doslova zahlcena auty a prostor pro zeleň, jakkoliv se vedení města snaží její část maximalizovat, zde je velmi malý. Obyvatelé sídlišť mají problém u svých bytů zaparkovat a čím dál více dochází k případům, kdy je nutné auto zaparkovat od vchodu do domu dál, než je nejbližší zastávka veřejné dopravy. Můj názor je takový, že s dobrou dopravní obslužností je možné se auta na některých cestách vzdát. Neplatí to ovšem absolutně. Jsou případy, nezávislé na kvalitě veřejné dopravy, kdy je auto nutností. Ale základní filozofie v auty přesyceném městě je, že by měla mít veřejná doprava při volbě prostředku přesunu přednost. Cílem je tedy zbavit se zbytných jízd. Tím ubyde místa pro parkování a sídliště se mohou opět zelenat, případě je přetvořit na místo, kde je možné užívat si klidu od burácejících motorů.

Tímto směrem mířím i ve svém projektu a snažím se teoreticky dokázat, že není nutné za každých okolností využívat auto. Prostor pro parkování bude minimální, v krajním případě budou vytvořeny podzemní garáže, i když mi je jasné, že podzemní prostory nelze využít všude. Nové sídliště, jakkoliv připomíná betonové hradby a králíkárny, se tedy budu snažit provést co nejlépe s maximálním množstvím přírodních prvků. A platí to o jakémkoliv sídlišti, které kdy vytvořím.

Drahoměřice jsem v dnešní etapě dokončil prakticky celé. Zbývají jen ty detaily, do kterých bych se chtěl pustit dřív, než začnu elektrifikovat tramvajovou trať. Musím přiznat, že celkový dojem se na tuto lokalitu velmi zlepšil, když jsem začal prostor zaplňovat různými stavbami. Tramvajová trať už má svůj oprávněný smysl. Podle počtu obyvatel v pozdější fázi pak určím interval tramvajové linky a typ provozovaných vozidel.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama