29. 4. 2018

26. června 2018 v 19:32 | BG |  Vývojové fáze
Elektrifikace trolejbusových tratí pokračuje i dnešním dnem. V této etapě jsem dal dohromady křižovatku u trati za trolejbusovou vozovnou.


Nadcházející svátek a prodloužené volno bude ve znamení stavebních prací na městě. Takže jsem dnes nespěchal. Musím přiznat, že mě trolejové vedení docela unavuje, protože se pořád věnuju jen jedné trati a nemám možnost rozvíjet síť dál kvůli chybějícím armaturám. Již dříve jsem však zmínil, že mohu pracovat na jiných lokalitách, které nevyžadují žádné prvky z nedostupných součástí. Z toho důvodu jsem před několika dny elektrifikoval zatáčku u trolejbusové vozovny jako první mimo plánovanou trať.

Míst, kde je možné trolejbusovou trať sestavit jen ze stožárů, převěsů a závěsů troleje, je spousta. Jenže před stavbnou nikdy nevím, kdy a kde bych mohl použít třeba výložníky, které mi chybí. Volba padla na trolejbusovou trať, která od kruhového objezdu vede na západ do malého sídliště. Začal jsem raději až na druhém rovném úseku přes oblouk ke křižovatce. Ještě předtím jsem však tuto křižovatku musel dát dohromady, abych věděl, kde přesně mohu postavit stožáry. Stopu pro přejezd z levého pruhu do pravého ve směru k okružní křižovatce jsem protáhl na běžnou délku trolejového pole, tedy mezi 20 až 30 metry. Situace oproti oblouku u autobusové smyčky, který jsem dělal nedávno, se liší hlavně touto přejezdovou stopou, takže trolejové závěsy na posledním rovném úseku nebudou přímé. Vůle mezi převěsovým lanem a deskovými izolátory závěsu do roviny budou zřetelné, takže jsem musel trochu improvizovat. Jinak bude oblouk s nestejnými poloměry trolejbusových stop zhotoven stejným způsobem. Do konce tratě však dojít nemohu, protože mi chybí výhybky a křížení. Na jako jedné z mála smyček se zde trolejbusy obracejí po směru hodinových ručiček.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama