6. 4. 2018

11. června 2018 v 21:31 | BG |  Vývojové fáze
Trolejové vedení došlo do další vývojové fáze a byly odhaleny nové možnosti elektrifikace i dodaných armatur. Byly zpracovány dva nesymetrické trolejové oblouky na společné nosné síti.


Po kratším pracovním týdnu jsem se opět těšil na tvorbu v aglomeraci. Jelikož si plán práce dopředu nepromýšlím, nikdy nevím, co budu během vývojových fází dělat. Během tvůrčí pauzy na Trainz myslím jen v omezené míře, a sice jen publikováním těchto etap. Proto mi chvíli trvá, než se zorientuju, co všechno je hotovo.

Zcela nečekaně jsem se pustil do zhotovování trolejového oblouku mezi zastávkou č. 92 a 91. Nečekaně z toho důvodu, protože jsem předpokládal, že se do ní pustím mnohem později. A jak se nakonec ukázalo, těší mě, že jsem oblouk dokončil ještě nyní. I když jsem v zaměstnání trolejové vedení dlouho žádné nedělal, blýskl se mi hlavou nápad, jak nesouměrné oblouky, o kterých jsem posledně psal, se souměrnými obloukovými svorkami propojit příčnými lany tak, aby byl výsledek co nejlepší. V takových případech, jakým tento oblouk je, se obvykle kombinované zavěšení neprovádí a i ve svých projektech se snažím převěsy spíše šetřit, protože realita je přece jen trochu variabilnější, než možnosti Trainzu a dodaných součástí dovolují. Výsledkem tedy je, že oba oblouky jsou zavěšeny na nosné síti z přímých převěsů i z převěsů typu Y. Rozdílné je také použití svorek. Úhel oblouku na křižovatce jsem změřil na 84,9°, což znamená, že je možné jej rozdělit na čtyři dvacetistupňové segmenty a zbytková hodnota bude zanedbatelná. Vnější oblouk sevřený totožným úhlem jsem z důvodu jeho větší délky rozdělil na pět částí, tedy na oblouk o 20° a na čtyři 15° oblouky. Toto rozdělení se nakonec zdálo jako nejvýhodnější, neboť bylo možné použít i odtahy.

Úprava vnitřního oblouku, který jsem začal zpracovávat v předchozích etapách, proběhla jen minimální, i když jsem z toho měl rozporuplné pocity. Nepodařilo se mi totiž oblouky vyrovnat do potřebných poloh. Přiložené fotografie z místa práce ukazují, že výsledek je vynikající a odpovídá mým představám. Z nich je možné si povšimnout, že jsem si neodpustil testovací jízdy, kterými jsem si mohl ověřit, zda je stopa vedena správně.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama