8. 4. 2018

13. června 2018 v 22:10 | BG |  Vývojové fáze
I když je nová oblast malá a dopravní obsluhu zpracovávám bez schématu, nějaké plánování by se přesto hodilo. Také pokračovaly práce na trolejbusové vozovně v Ryšavě.


Trochu se mi stýskalo po tvorbě nových povrchů, proto jsem střídal Ryšavu s tou odlehlejší částí aglomerace. Nečekal jsem zázraky, protože v tuhle dobu mě toho zrovna moc nenapadlo, ale přece jen mám nějaký úspěch. Spoustu práce mi dalo přemýšlení nad dopravní obslužností nově postavené oblasti. Z fotek je jasné, že za pilou a truhlárnou roste nové sídlištní těleso. Rozhodl jsem se jej umístit na vyvýšené části tak, že toto sídliště bude přístupné pouze z jedné strany. Z toho vyplývá, že to taky bude jediná přístupná cesta pro trolejbus, který jsem tam navrhoval bez toho, jak by sídliště ve výsledku vypadalo. Pro obyvatele tohoto nového sídliště bude stežejní linkou ta, která teprve k nádraží přijede. Při eventuálním zpoždění trolejbusu budou lidé na nádraží zbytečně dlouho čekat a nebudou mít možnost se do svých domovů dostat včas podle jízdního řádu. Proto uvažuju nad tím, jestli u nádraží nevytvořím ještě jednu trolejbusovou smyčku, kde by se obracely trolejbusy speciálně kvůli lince ze sídliště. Když jsem si to takhle promýšlel, jednalo by se prakticky o nejkratší trolejbusovou linku vůbec, měla by jen 5 zastávek. Jestliže budou však dvě obratiště naproti sobě, nabízí se řešení prostor před nádražím přetvořit a obě smyčky sloučit. Mám tedy do příští etapy další podnět k úvaze. Zatím totiž nejsem tak daleko, aby tento prostor nešel změnit. Je dokonce možné, že se naskytne ještě jiné řešení, i když ne tak elegantní.

Nové sídliště v odlehlé oblasti také doznalo jistých změn. Již jsem uvedl, že toto sídliště bude mít pouze jednu přístupovou cestu a lesní plocha se díky tomuto může rozšířit bez přerušení. Není to podle mě špatná úvaha, protože spousta míst na světě je přístupná jedinou cestou. I když toto vytvářím uměle, cílem je nasimulovat skutečné situace, které se ve světě nepochybně vyskytují.

Nezaostával jsem ani v Ryšavě. I když mám s trolejbusovými vozovnami pramálo zkušeností, směle jsem pokračoval v díle a dokončil vjezdové stopy do budov vozovny, kde budou trolejbusy odstaveny. Pro pár autobusů pak chystám venkovní stání, pokud se nevejdou do zbývajících míst v halách. Upřímně řečeno těch autobusových stání se bojím nejvíc, protože pořád nemám vymyšleno jejich uspořádání. Ale to mě snad napadne, když se do nějaké takové vozovny půjdu podívat osobně, abych nabral trochu inspirace.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama