5. 5. 2018

17. července 2018 v 22:00 | BG |  Vývojové fáze
Nová oblast aglomerace se rozšiřuje a začíná výstavba horského sídliště s tramvajovou tratí, kde jsem vyzkoušel provedení tratě obvyklé spíše u železnice.


Po krátké pauze se znovu vracím do nové oblasti, kde jsem v minulé etapě protáhl trolejbusovou trať výš do horské oblasti. V tomto záměru chci pokračovat i v následujícím bloku etap, pokud okolnosti dovolí. Ale věnoval jsem se ve větší míře spíše formování terénu a modelování křivek na nejvyšším bodě.

Inspiraci pro další pokračování mi poskytlo Brno. Velmi se mi líbí trolejbusová trať do Kohoutovic, konkrétně po Libušině třídě. V těchto místech trolejbus míjí domy doslova nalepené na svahu a prakticky projíždí zalesněnou oblastí. V Trainzu však bohužel už kvůli zastávkám nebude možné vytvořit takto věrnou kopii. Ostatně o nic takového se ani nesnažím, ale vždy mi jde o to, abych do situace vtiskl vlastní invenci. Ne všechno je totiž možné jednoduše okopírovat, ale vždy s jistou dávkou hrdosti uvádím zdroj mé inspirace. Trolejbus v nové oblasti tak bude takové domy míjet obloukem. Nebude se jednat o rodinné domy, ale spíše o malé bytovky pro více lidí.

Nezahálela ani tramvajová doprava. Nápad v mé hlavě zrál asi dva měsíce a teď jsem svou představu horského sídliště mohl konečně přenést do modelu. Tramvajová trať, která do sídliště stoupá na tělese pozemní komunikace, se u křižovatky oddělí a zhruba doprostřed sídliště bude vedena vedle ní, aby se jednotlivé druhy dopravy omezovaly co nejméně. Za druhou zastávkou, kde se bude nacházet výhybka pro odbočení na jednokolejnou trať k horským střediskům, mě však překvapilo velké stoupání, které tramvaj na přímé trati nezvládne. Pokusil jsem se proto o malý experiment. U něj jsem si nechal zadní vrátka v tom smyslu, že pokud se mi nebude líbit jeho provedení, trať smažu a záměr opustím. U železnice je ve velkých stoupáních na horách poměrně běžné, že trať vede spirálovitě. Je to hlavně znát na alpských železnicích ve Švýcarsku. Pro tramvaj jsem tedy k překonání velkého stoupání vytvořil podobnou spirálu, takže vlastně tramvaj nadjíždí sama sebe. Snažím se však dodržet takový sklon, aby bylo možné tramvaj bez problémů zabrzdit a ve stejném stoupání se i rozjet. Nebude to kdovíjaké zrychlení, ale tramvaj by toho měla být schopna. Při testovacích jízdách jsem svůj předpoklad ověřil, takže doufám, že se mi podobný záměr podaří vytvořit i pro železniční trať. Tato spirálová trať se však neobešla bez zásadních zásahů do terénu, prostor se i kvůli ulici nad spirálou musel trochu zvětšit.

Abych se ale jen necoural po nové oblasti, udělal jsem trochu práce i v Ryšavě, která se blíží ke své kompletaci. Zbývá ještě jedno malé sídliště a celé město bude z hlediska tvorby hotovo. Pak již opravdu zbydou jen detaily a trolejové vedení.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama