13. 7. 2018

28. září 2018 v 16:05 | BG |  Vývojové fáze
V souvislosti s trendem bezbariérových tras přináším myšlenkový pochod, jak jsem postupoval při budování přístupu na tramvajovou zastávku u tramvajové vozovny.


Malá čtvrť, kterou prochází trolejbusová trať k trolejbusové vozovně, je téměř hotová a připravená k tomu, abych mohl začít pracovat na trolejovém vedení. Trochu jsem upravil i přístupy k tramvajové zastávce. Kromě bezbariérové cesty a schodiště přibylo ještě jedno schodiště v místě opačného konce zastávky. Myšlenkové pochody jsou následující: obyvatel malé čtvrti, který bude chtít využít tramvaj, půjde dolů po chodníku nebo po schodišti. Přístup na zastávku, jak jsem napsal v předchozí etapě, je jen jeden a potenciální cestující tak využije schodiště blízko tohoto přístupu. Záměr mít jen jeden přístup na tramvajovou zastávku můžu obhájit tak, že dva přechody za sebou na čtyřproudé komunikaci s tramvajovou tratí v ose komunikace by působily zdržení v individuální dopravě a bylo by to i nebezpečnější, protože čím víc přechodů přes ulici, tím větší šance, že se stane srážka s chodcem. Schodiště na opačném konci zastávky, ale bez přechodu, slouží tedy k tomu, pokud obyvatel bude chtít jít pěšky podél této komunikace. Bohužel je prostor mezi kolejemi a vozovkou úzký, že se mi nepodařilo najít žádný nadchod, a to ani kdybych jej složil z jednotlivých součástí. Tak úzké součásti bohužel nemám a rozšiřování komunikace by bylo příliš složité. Pokud se však v budoucnu objeví podobný případ, pokusím se s tím počítat a situaci přizpůsobit i pro nadchod nebo podchod.

Ke konci etapy jsem si nachystal všechno potřebné pro to, abych mohl zhotovit první oblouk u potravin. Tím byly hlavně šablony pro úhly a šablony pro převěsy. Dokončení se dočkal i poslední oblouk před trolejbusovým obratištěm Prokůpkova.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama