22. 7. 2018

2. října 2018 v 21:17 | BG |  Vývojové fáze
V dnešní etapě proběhla drobná změna v organizaci dopravy a také byl elektrifikován další oblouk na křižovatce poblíž tramvajové vozovny v Ryšavě.


Změna organizace dopravy se týká zejména autobusů. Protože půjde o aglomeraci, která byla v mé disertační práci hlavním tématem, rozhodl jsem se, že aglomeraci v Trainzu tomu ideálu přizpůsobím ještě více. Ryšavu jsem zpravidla plánoval tak, že bude mít pár společných linek s Klečanami. Doposud by byla Ryšava s ostatními obcemi, které zatím ještě nejsou hotové, propojena pouze železnicí. Ale čím dál více jsem myslel na expresní dopravu, kterou by měly obsluhovat autobusy, tím víc jsem si uvědomoval propojení Ryšavy s okolím. Také mi došlo, že železniční spojení mezi obcemi asi stačit nebude. Musím si však počínat opatrně, tedy tak, aby některé druhy dopravy nebyly navzájem konkurencí. Čili by autobus neměl konkurovat vlaku, případně naopak. Pořád bude platit neprostupné pravidlo, že by se jednotlivé druhy dopravy měly doplňovat. Z tohoto důvodu plánuju expresní autobusovou linku z východu aglomerace do Ryšavy a konečnou zastávkou tohoto autobusu v Ryšavě bude hlavní nádraží, tedy velmi blízko centra.

Během týdne jsem však také uvažoval o autobusovém nádraží, ale myslím, že už je na jeho výstavbu poblíž hlavního nádraží pozdě. Nechtěl bych jej stavět jinde, protože by tak vznikly problémy s přestupy a návaznou dopravou. Jedna expresní linka by tak měla stačit. Pokud to však bude nutné, bude možné autobusové linky v budoucnu optimálně uspořádat a přetrasovat.

Během tvorby nové autobusové trasy jsem si také odskočil do Holenic, kde jsem v předchozí etapě pracoval na elektrifikaci trolejbusového oblouku na křižovatce. Výsledek, jakkoliv je uspokojivý, však dopadl trochu jinak. Protože byl oblouk velmi malého průměru, vynechal jsem počáteční i koncové náběhové 5° úhly a sestavil ji z obloukových svorek v úhlu 20°. Podle článku o rychlostech pod trolejovým vedením nebude možné dosahovat nejvyšších rychlostí, ale zde to není tak podstatné, protože křižovatku bude trolejbus projíždět pomalu. Až později mi došlo, že by bylo možné oblouk rozdělit na více části. Dokončil jsem také rovný úsek mezi těmito oblouky.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama