29. 7. 2018

24. října 2018 v 21:40 | BG |  Vývojové fáze
Demontoval jsem další kus trolejového vedení v Klečanech a přemýšlím o zařazení vodní dopravy do systému veřejné dopravy.


Abych s elektrifikací nezahálel, dokončil jsem trolejbusový oblouk mezi sjížděcí výhybkou a nástupní zastávkou na obratišti "Ryšava, Prokůpkova". Každý závěs, každá svorka, které prošly mýma rukama, vypadají jako živé. Trochu jsem však váhal nad umístěním jednoho stožáru vně oblouku smyčky. Přemýšlím totiž dopředu a myslím i na to, kam budu upevňovat nosnou síť a kotevní lana výhybky. Bude to přesně ve stejném duchu jako dosavadní elektrická trakce v Klečanech. Nakonec vyšla najevo varianta, kdy stožáry budou ve střídavém sledu, z čehož vyplývá, že přímý převěs na stožáry bude od odtahových obloukových svorek na stožáru.

Kromě toho jsem se ještě přesunul k tramvajové vozovně a začal připravovat terén pro elektrifikaci trolejbusové trati ke kalužanskému nádraží. Jde o poměrně dlouhý úsek bez výhybky, a proto stojí za to se do něj pustit. Přemýšlím také o úplné likvidaci starého trolejového vedení v Klečanech a ty nejdelší úseky budou nahrazeny novým trolejovým vedením s novými armaturami.

Těch nápadů bylo víc, jeden z nich jsem schovával hodně dlouho a vypadá to, že se konečně dočká realizace. Protože Ryšavou protéká široká řeka, lze z toho usuzovat, že bude zároveň i splavná pro lodní dopravu. Už velmi dlouho přemýšlím i osobním říčním přístavu. Na nákladní přístav je bohužel pozdě, protože doplnění takové stavby do hotové mapy by vypadalo příliš uměle. A navíc jsem se zařekl, že již město rozšiřovat nebudu a dám prostor jiným obcím. To vše s ohledem na hardwarové a sofwarové možnosti. Místo pro nákladní přístav bych sice měl, ale musel bych tím rozšířit i zástavbu. Místo pro osobní přístav jsem již vytipoval taky, jde o dvě místa. První je v Bohdalíně u čtyřproudové silnice a velmi blízko trolejbusové smyčky "Ryšava, Jabkenická". Silnici k budoucímu přístavišti bych lehce upravil pro provoz drážní dopravy a trolejbusová linka by byla prodloužena až sem, samozřejmě se zachováním obratiště Jabkenická, protože ne všechny spoje by zajížděly k přístavišti. Druhé místo, které počítá s rozšířením zástavby stejně jako v případě nákladního přístavu, je za železniční tratí mezi Velhutěmi a Kalužanami. Dnes je zde prázdné místo v říčním oblouku. Podle dosavadních studií má přístaviště v Bohdalíně velmi reálnou šanci na realizaci, jelikož vznikne prakticky s minimálními úpravami. Aby byla lodní linka smysluplná, budu však muset přístavišť vytvořit víc. Je škoda a moje obrovská chyba, že jsem terén pro lodní dopravu neupravil už na začátku. Ale s ohledem na reálný svět ne všude je možné vybudovat přístav. Ryšava je město položené velmi vysoko nad řekou a břehy nebo náplavky prakticky neexistují.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama