2. 9. 2018

19. listopadu 2018 v 21:28 | BG |  Vývojové fáze
Zítra oslaví Barnajská aglomerace další výročí, bylo dokončeno další sídliště a pokračuje měření jízdních dob na trolejbusových tratích.


Zítra to budou přesně dva roky, co existuje mapa Barnajské aglomerace. Ovšem, jak jsem už uvedl při tom prvním výročí, budou bez výročních zpráv, jelikož je těžké kvantifikovat to, co už bylo postaveno. Nemám v podstatě ani představu o tom, co všechno by měla zpráva zahrnovat. Proto si myslím, že průběžné informování publikovanými články doprovázené galerií z aktuální etapy je dostačující.

Potěšující však je, že se blížím k organizaci dopravy v Ryšavě a v Klečanech. Už druhou etapu měřím jízdní doby mezi zastávkami na trolejbusové síti, čemuž se odborně říká chronometráž. Chronometráží může být několik v závislosti na denní době i typu dne v týdnu. Více o tom pojednává speciální článek. Jelikož se metoda určení doby jízdy matematickým výpočtem neosvědčila, neboť výsledky byly neprůkazné a zavádějící, musím si všechny jízdní doby naměřit ručně, což je sice přesnější, ale časově náročné. Ne všechny jízdní doby se mi podaří naměřit úplně dokonale. Jelikož velmi záleží na úsekové rychlosti, jsou některé doby upravovány tak, aby rychlost mezi jednotlivými zastávkami neklesla pod 16 km/h. Jelikož už je tramvajová doprava prakticky naměřená, nechám si tvorbu linek a jízdních řádů až po dokončení celé sítě.

Kromě uvedeného jsem se věnoval i stavbě a dokončil sídliště u trolejbusové trati na Prokůpkovu. Pokud to bude v příští etapě možné, chtěl bych plochu mapy opět rozšířit a začít detailněji projektovat Bronislavice, případně ostatní města. S tím pak velmi úzce souvisí celkové schéma dopravy, ze kterého bych chtěl vycházet. Schéma bude kromě železnice obsahovat i tramvajovou a trolejbusovou síť, někde separovanou, jinde navzájem propojenou. Chtěl bych však do své mapy promítnout i nějaký malý provoz. Zjistil jsem, že mě fascinují malé německé tramvajové provozy ve městech do 70 tisíc obyvatel. Takovým typickým příkladem je Görlitz, Plauen nebo Nordhausen. Tato a další podobná města bych chtěl prozkoumat trochu podrobněji a spíš než urbanismem bych se chtěl inspirovat dopravním systémem.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama