5. 8. 2018

13. listopadu 2018 v 20:02 | BG |  Vývojové fáze
Publikuji schéma ulic v Klečanech a zhotovil jsem povrchy u jednoho z obchodních center v Ryšavě.


Bohužel až dnes jsem si uvědomil, že jsem si před týdnem jednu část etapy zapomněl uložit. Záhadně mi totiž zmizelo zábradlí u zastávky "Ryšava, Za vozovnou". Situaci jsem tedy napravil a došlo i na elektrifikaci. Prostor mám již dlouho připravený k tomu, abych zde vystavěl trakční vedení pro trolejbusy, ale zatím jen po křížení s tramvají. Věřím, že brzy dojde i k elektrifikaci tramvajových tratí. Při stavbě trolejového vedení v oblouku před zmiňovanou zastávkou jsem přemýšlel nad tím, jestli bude každý převěs viset na trakčním stožáru kombinovaném s veřejný osvětlením nebo jestli zde může vzniknout větší mezera. Sám si ve městech všímám i toho, zda je oblast přesvětlená. Pokud se nevyskytne žádný neočekávaný problém, mohl bych elektrifikovat celou čtyřproudou komunikaci až k cihelně. Možností pro elektrifikaci tratí je zatím hodně. Tím se zabavím na delší čas, než dostanu další armatury, výhybky a křížení.

Mimo jiné jsem si trochu pohrál i s povrchy, zvlášť u obchodního centra v Kalužanech. Zde opět navážu na mé pojednávání v předchozí etapě, kde jsem psal o chybějících stromech na sídlištích a okolo silnic. Četl jsem i příspěvky o tom, že se stromy vytrácejí i z center měst, kde jich bylo jako hub po dešti. Z tohoto jsem pochopil, že strom má mnohem více funkcí, než je mu obyčejnými lidmi přisuzováno. Proto jsem vytvořil malé stromořadí i u obchodního centra a vytvořil tak v podstatě bariéru mezi pěší zónou a dopravním koridorem. Na vnitřní stranu malé aleje jsem navíc instaloval lavičky, takže lidé za slunečných dní zde mohou bez problémů odpočívat. A když už zmiňuju odpočinek, napadlo mě mít v Ryšavě víc parků. Ale o tom budu ještě přemýšlet.

I když jsem se zařekl, že se Ryšava dál rozšiřovat nebude, myslím do budoucnosti hlavně na to, že by tato možnost mohla někdy přijít. Jde mi totiž o to ukázat, jak by se mělo postupovat, pokud je plánována další zástavba a její propojení s existující dopravní infrastrukturou. Ne každý si totiž dokáže představit, co vše nová zástavba obnáší a jaký má dopad na současný stav prakticky v jakékoliv oblasti, která se týká města.



Mapa města:

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama