9. 9. 2018

27. listopadu 2018 v 19:01 | BG |  Vývojové fáze
Doplnil jsem tabulku chronometráží a pokračuje elektrifikace v Holenicích.


Tabulka chronometráží se dnešním měřením rozrostla i o autobusovou dopravu. Jelikož tabulku stále doplňuju o další a další kombinace zastávek, abych mohl vytvořit linku prakticky odkudkoliv, kam to technicky bude možné, bude tato tabulka hotová nejspíše příští etapu. Jako problematické se ukázaly uzly jako Ryšava, Hlavní nádraží a Ryšava, Nádraží Zábělice. Jsou to zastávky, jejichž obratišti bude možné vést průjezdnou linku, která zde nebude začínat ani končit.

Jelikož se mi po stavbě docela stýskalo, pokračoval jsem za zastávkou Ryšava, Přichystalova na dříve započaté elektrifikaci trolejových oblouků na dolní křižovatce. Toto byl další případ, kdy jsou jednotlivé oblouky nesouměrné. Protože však křižovatka vykazovala pravoúhlý charakter, rozhodl jsem se vnitřní části obou oblouků pověsit na jediný stožár, který tvoří střed pomyslné kružnice. Nesouměrné oblouky jsem doposud dělal jen dva a je tomu už poměrně dlouho, takže jsem zapomněl postup, jakým jsem cílového stavu dosáhl. Křižovatku jsem elektrifikoval dvakrát, první pokus se mi moc nelíbil a vinou technické závady mi hra zkolabovala, takže v podstatě jsem té ztráty ani nelitoval. Stožáry i vyvěšení sítě nebylo právě optimální a za výsledek bych se v případě dokončení styděl, protože předchozí pokusy vypadají přece jen trochu elegantněji. Mohl bych v případě nespokojenosti oba oblouky zrušit, ale je to zase práce navíc, takže jsem za kolaps hry vlastně i rád. Druhý pokus dopadl tak, jak jsem si křižovatku představoval. Oblouky jsem však musel upravit tak, abych kýženého efektu dosáhl. Obě tratě jsou obloukem spojeny pod úhlem 84,1°, z čehož vyplynuly 4 oblouky po 20°. Vnitřní oblouk těchto hodnot dosahuje, ale u vnějšího je prostřední pole rozděleno na úhly 15° a 25°. Jelikož jde o oblouk v křižovatce, kde se jezdí nízkou rychlostí, nebude to mít na výsledný čas průjezdu tak razantní vliv.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama